מרגישים יין באוויר

טעימת יין ישראלי למחלקות היוקרה של אל על


חברת התעופה הלאומית "אל על" קיימה זו הפעם הרביעית, אירוע טעימת יינות שבמסגרתו נבחרו היינות אשר יוגשו במחלקות היוקרה של החברה בשנה הקרובה.

האירוע התקיים  ביום שלישי 10 ביוני 2003 במרכז ליינות "איש הענבים" ביפו העתיקה.

 

ייחודה של הטעימה היא בהרכב הטועמים המשלב העדפות של לקוחות החברה יחד עם שיקולים מקצועיים וטעמים אישיים. השילוב תואם את האסטרטגיה השיווקית הרחבה של חברת אל על הרואה בשיתוף הלקוחות בתהליכי קבלת ההחלטות ערך מרכזי להצלחה בשוק תחרותי. שיתוף הלקוחות והצוות בבחירת היין למחלקות היוקרה הפך למסורת ב"אל על" וזו השנה הרביעית בה נערך אירוע שכזה.

 

לטעימה הוגשו יינות ישראליים כשרים בסדרות האיכותיות, מ 11 יקבים בהם: כרמל מזרחי, ברקן, יקבי רמת הגולן, סגל, תשבי, בנימינה, דלתון, אפרת, וזו הפעם הראשונה ל 3 יקבים חדשים: יקבי הגליל, רקאנטי ויקבי התבור.

 

84 היינות שנבחרו נטעמו ב- 8 קטגוריות.

 צוות הטועמים מונה 24 טועמי יין שחולקו ל 2 שולחנות טעימה. הטעימה הייתה עיוורת, בכוסות יין המקובלות בטעימה מקצועית, תוך הסתרת פרטי היין מהטועמים. לכל טועם הוגש טופס דרוג אישי בו סימן וניקד את הערכתו לכל יין.

בין הטועמים: אנשי מקצוע בענף היין, חובבי יין, נוסעים מתמידים בחברה ונציגי אל על וביניהם דיילי מחלקות היוקרה.

תוצאות הטעימה עובדו במחשב במקום במקום והתוצאות נמסרו כ 30 דקות מתום הטעימה.

 

 

הטעימה נערכה בניהולו המקצועי של חיים גן מנכ"ל המרכז "איש הענבים" ובפיקוחו של יועץ היין לחברת אל על, פרי עגור.

 

תוצאות הטעימה



 

דברי מנכ"ל חברת אל על-עמוס שפירא

היום בחרנו את היינות אשר נגיש במחלקות היוקרה של החברה בשנה הקרובה.

אני מבקש להודות ליקבים על היענותם והשתתפותם בטעימה לצוות אל על על תרומתו הרבה להצלחת האירוע, למארחינו חיים גן ואנשי צוות "איש הענבים" וליועץ היין של "אל על" פרי עגור.

 

בין הטועמים היום, הנמצאים איתנו, היו גם לקוחות נאמנים של חברת "אל על" אותם אנו גאים לשתף בתהליכי קבלת ההחלטות הנוגעות לרמת השירות .

שיתוף הנוסעים והצוות בבחירת היין למחלקות היוקרה הפך למסורת ב"אל על" וזו השנה הרביעית בה נערך אירוע שכזה.

 

חברת אל על אשר דווקא  בימים כאלה מנהלת את אורח חייה הרגיל , התחרותי והבועט , מוכיחה לנוסעיה כי היא לא מפסיקה לרגע לשקוד על שיפור השירות והבטיחות מתוך התמדה ואמונה שקהל לקוחותינו הם הערך העליון עבורנו, ואירוע הטעימות הזה שכולל תהליך שיתוף מחזק ומעצים את פעילותה של חברת אל על , אשר בתוך עמה חיה ונושמת .

 

פעילות זו , של בחירת היינות למחלקות היוקרה במטוסי החברה , הינה חלק ממגמה מתמשכת של התפתחות תרבות ענף היין בישראל ב- 15 השנים אחרונות. אנשי העסקים , והקהל הטס במחלקות היוקרה יודע ומעריך איכות. איכות טיסה , איכות שירות , איכות המזון וגם כמובן איכות וטיב  היין המוגש .

לקהל הטסים במחלקות היוקרה יין הוא חלק מהתרבות הקולינארית , ואנו דואגים לספק תרבות זו , ועל הצד הטוב ביותר.

 

היין בטיסה היא חלק מחווית הטיסה הכוללת אותה אנו מקפידים ליצור עבור נוסעינו.

עולם היין , בעיניי, הוא עולם של הנאה וזו כנראה הסיבה שבגללה אנו משיקים כוס לחיים , ועוצמים את עיננו כשאנו טועמים את היין , אנו משלבים את היין עם אוכל משובח, ונוהגים לשתות אותו ברוגע , בשלווה ובנחת , כמו במחלקות היוקרה של אל על.

 

אל על , כמו היין, משתבחת עם הזמן ועושה רבות בכדי להתאים עצמה לטעם הקהל , ותודה לכולכם שנטלתם חלק בתהליך זה.

 

כפי שכולנו  יודעים, תהליך ההפרטה של חברת אל על יצא לדרך. אנו רואים בו תהליך חיוני , חיובי ונחוץ . ועוד , החיים באזורינו , כנראה ומקבלים תפנית חיובית המצביעה על שינוי שהלוואי ויחזיר את הכלכלה , התיירות והתעופה לימיהם הטובים.

 

בשם חברת אל על ובשמי אנו  מקדמים תהליכים אלו בתקווה גדולה .

 

אני רוצה להרים כוסית לחיי הצלחת כולנו.

אבל אנחנו לא נשתה עם עיניים עצומות אלא פקוחות לרווחה , למען הצלחת ההפרטה ועתידה של אל על במבט מפוכח ואופטימי לעתיד.

 


 

נתונים מחברת "אל על" בנושא יין:

 

נתוני צריכת היין השנתית בחברת "אל על" במחלקות היוקרה .

למעלה מ- 30,000 בקבוקי יינות אדומים מזנים יוקרתיים כדוגמת : מרלו  וקברנה סוביניון מוגשים בטיסות אל על במהלך השנה.

כמו כן, למעלה מ- 20,000 יינות לבנים מזני שרדונה , סוביניון בלאנק ,אמרלד ריזלינג נמזגים בטיסות אל על במהלך השנה.

ובנוסף, מגישה חברת אל על כ- 10,000 בקבוקים של יינות מבעבעים וכ- 2000 יינות קינוח מזני מוסקט .

ראוי לציין כי צריכת היין בישראל לנפש חצתה את קו 8 הליטרים כי שהיה מקובל לחשוב ולמרות השפל בענף התיירות והמיתון המתמשך, עלתה הצריכה לנפש והקף ייצור היינות בישראל בצורה מרשימה.

 

אתגר גדול הוא לכוון לטעמם של כלל לקוחות "אל על" בתחום המזון והמשקאות. "אל על" משקיעה מאמצים רבים בשדרוג רמת היינות המוגשים במטוסי החברה בליווי תפריט יינות מהודר במחלקה הראשונה ומחלקת הפלטינום שהושקה אשתקד, זאת תוך התמודדות עם תופעות ייחודיות הבאות לידי ביטוי בהקשר של הגשת יינות בגבהים.

 

טעימת היין בשעת הטיסה , בשעת שהחמצן דליל ויבש מהרגיל הופכת לאתגר של ממש. טועם מנוסה עשוי לגלות כי טעמו של יין המוכר לו היטב על הקרקע, קיבל משמעויות שונות לגמרי במרומים. המצב האידיאלי לטעימת יין הוא לאחר תקופה ממושכת של "חיים במרתף" , שם שקט ונעים לו. המטוס המשייט לו בגובה של כ 30000 רגל הנו הניגוד המוחלט לתנאים אליו הורגל היין במרתף חשוך ושקט ולכן הטעימה באוויר מהווה אתגר מעניין במיוחד לחובבי היין בפרט ולנוסעים במחלקות היוקרה בכלל.

חברת אל על מתמודדת עם אתגר זה בהגשת מיטב היינות הישראליים כדי שהשפעת 30000 הרגל תהייה מינימלית.

 


 [h1]ממליצה להעביר לכאן כי זה מסר חשוב שאנו רוצים להעביר. אחר נכנס לפרטים טכניים של הטעימה.

כמובן שזה בהנחה שאכן יהיו נוסעים בפאנל

 [h2]להחליט באיזה זמן כותבים ולהיות עקביים.

צילומים ישראל פרקר
www.IsraelWines.co.il